Monday, December 29, 2008

zoo melaka

'sape nampak kawan saya?' tanya seorang bro kpd pengunjung zoo melaka... . "Cuba tuan-tuan tengok dibawah bangku yg tuan duduk, ada jumpa kotak tak?", tambahnya lg.

Semua pengunjung di situ tidak ada seorang pun mengaku. Lalu bro tu sendiri yg pg mencari sahabat nya yg tertinggal di dalam kotak dibawah bangku. Cari punye cari akhirnye jumpe le kotak tsb di bawah bangku.

Apabila dibuka kotak tsb, jumpele bro tsb dengan kawan baiknya, seekor ular sawa yg rutinnya setiap hari sarapan pg seekor ayam... bertempiaran le makcik pakcik kat situ....tapi ular sawa tu dah kenyang kot sarapan pg ...geli gak dibuatnye kalau saya yg bukak kotak tsb...

so kalau pg zoo melaka, pg kat tempat show pentas, check kat bawah bangku ade kotak tak? kalau ade jgn bukak lak...tak tidur malam dibuatnya

5 comments:

irbas said...

dekat bukit merah pun sama....

Anonymous said...

emmm alkisah yer..macam2 halkat dunia nie..
emm kusangkakan siap tadi..upe2 yer ular!!!! astaga..

SI Gadis said...

haha~ best nye! ^_^

Kasawari said...

lama betul tak gi zoo melaka.. kalau aku gi melaka leh singgah kampung pulau ek.. he he

vidadarisakura said...

kalu la kotak tu dekat dgn aku..
sumpah mati pengsan aku...hehe